Číslo: 12
20.03.2000
Článků: 82

Titulní
Uherskohradišťsko
Brodský
Kultura
Z
Pro
Humor
Sport

REDAKCE

ARCHIV
minulých čísel
Rok 1996
Rok 1997
Rok 1998
Rok 1999
Rok 2000


DOBRÝ DEN SLOVÁCKO


Pátá premiéra sezóny v japonských kimonech
Jak krteček ke kalhotkám přišel....
Čekám, až mne národ bude potřebovat
Přišlo nám
Kovaljov přibližuje přírodu i na divadelních prknech
Nejslavnější příběh lásky všech dob
Černá a bílá pod padákem... na linu co znamená svět
Každý den jinak s nevyzpytatelným Redlem
Aprílová mega párty Supersonic Garage 010
Rock, rock, rock... roky hrajem spolu
I folklór mám rád, prozradil Gajdošík
Jeďte s námi na Cockera
Mistr Big Boss přijíždí
Co s volným časem







Uh. Hradiště - Dnešním dnem začíná v Klubu kultury předprodej vstupenek na zábavnou show S politiky netančím. Hlavní aktéři Miloslav Šimek a Zuzana Bubílková roztočí další kolo politické satiry ve čtvrtek 6. dubna od 19.30.

Pedagog ve výslužbě, jak je Šimek nazýván, oslavil na začátku tohoto měsíce krásné šedesátiny.

Foto: P. Paška







Pátá premiéra sezóny v japonských kimonech
Uh. Hradiště - Po těžkém boji Evy Jagošové z Gazdiny roby si na scéně Slováckého divadla v sobotu 18. března "vybojovali" úspěch také Jochjo a Cu v poetickém komorním vyprávění japonského autora Junji Kinoshity, jehož hru Jeřábí peří nastudoval Alexandr Miťkin.
Příběh samotný nemá složitou dějovou strukturu. Na "minimalizované ploše" odkrývá poselství lásky spolu s destruktivní silou chtíče. Právě onen minimalizovaný prostor funguje jako neviditelná dvousečná zbraň. Umožňuje podtrhnout psychologii postav, ale zároveň přiláká diváky k důslednějšímu, až mikroskopickému sledování herecké práce.
Poraněný vzácný jeřáb je vytržen ze spárů smrti díky mladičkému Jochjovi. Z vděčnosti se mystický pták promění v dívku Cu, která se jednoho večera objeví na prahu Jochjovy chaloupky jako nevěsta. Cu disponuje obrovskými možnostmi - kouzlí. Vlastní drahocenný kvalitní materiál k výrobě mimořádného plátýnka - vlastní peří.
Cu (Erika Pláňavská) je ztělesněním ctnosti. Nehodí se do světa zisku a mocenství. Nerozumí touze po majetku. Nade vše staví cit lásky. Je jakoby po vzoru tao klidná, nečeřená voda, jejíž síla se trpělivě skrývá v útrobách. Jochjo (Josef Kubáník) je prvoplánově stejně jemný, poctivý a oddaný pokoře. Ční vedle Cu jako pevná voskovice, silně hořící nevšedními city. Pevná svíce se začíná teplem deformovat. Sousedé Sodo (Jiří Vobecký) a Undzu (Vladimír Doskočil) přivedou Jochja k myšlence většího zisku. Svou vizi o zbohatnutí Jochjo postupem času začne prožívat velmi intenzívně a začne Cu vydírat. Prosí ji o poslední štůček plátýnka, který ve městě draho prodá. Cu svolí, i když ji každá nová práce fyzicky vyčerpává. Klade si podmínku - při práci nesmí být nikým spatřena. Zákaz však pro Jochja nezůstane posvátný. Odhalí tajemství Cu - pracuje v podobě jeřába. Cu se přichází s Jochjem rozloučit. Znavená a vysílená se vrací zklamaně na oblohu. Netrestá. Příběh sám tíží jediné - předvést proměnu stále vrtkavé mysli člověka, nestálost touhy v protikladu k pevnému, nezdolnému přesvědčení. Miťkinovy vize jeřábí pohádky se rozprostírají na klasickém japonském území. Přestože Jeřábí peří pochází z moderní tvůrčí dílny, ponechává si prvky starodávných tradičních her Nó či Kabuki, které oplývají prostotou, jemností a zdrženlivostí. Japonci tuto kombinaci označují jako mystickou krásu. Stará japonská tradice se promítá i v pojetí celé scény, jejíž prostor je utvářen viděním Valerije Kovaljova.
Malý venkovský domek tkalce Jochja nápadně připomíná legendární japonské rozložení jeviště, kde se scénicky snoubí konvence s iluzí. Scéna svým vizuálním stylem poukazuje na pomezí konvencionalismu a iluzionismu západního divadla.
Z tkalcova domku, který lze považovat za archetypální vlastní jeviště (butai) vede dřevěný můstek (hašigakari). Celá scéna je hřejivě laděna do jemných barevných odstínů "mateřského lůna, vánku a lotosu". Klasický prostý hudební projev ve stylu Naguata (šamisen, bubny, flétna a zpěváci) podržel i Josef Fojta. Svými hudebními motivy podpořil něžnou pavučinu pohádkové kompozice a pomohl podtrhnout nástupy, odchody a dialogy stejně jako kvalitu jednotlivých emocionálních scén.
Ustřední píseň Kolovrátek poskytla prostor dětskému sboru (dříve kokata), jehož písňové intermezza se výrazně podílejí na vykreslení citového ovzduší vztahu Cu - Jochjo. I choreografie Laďky Košíkové klade důraz na nastudovaná gesta a konvencionalizované pozice, projevující se především v pohybových kreacích Cu. I kostýmy jakoby naznačovaly ostrou hranu "čistoty a postranního úmyslu". Cu i Jochjo oděni v bílomodré, značící naději a mystično, čelí nečistým záměrům Sodo a Undzu. Jejich kimona hýří ostrými hranami - červenou, černou a zelenou. Jakoby předznamenání samurajského boje, tendence uchvátit a pohltit. Příruční rekvizity jsou nepočetné a nesou symbolické poselství (výborná sekvence Cu a peníze). Hlavní protagonisté jsou nalíčeni ve stylu onnagasty. Jejich tváře jsou pohlceny bílou. Z mrtvolných obličejů ční sytě nalíčené partie obočí a úst, jejichž mimické záchvěvy jsou tak patrnější.
Miťkin zvolil i velmi vhodný časový rozptyl s citlivostí pro rozuzlení v druhé části představení, která trvá pouhých dvacet minut a stačí vygradovat pnutí legendy. Snad jen konec druhé části (loučení milenců) by nemuselo být tak dlouhé. Působí zbytečně přeexponovaně, místy trošku "hystericky". Zastavení si jednoznačně zasluhuje zdravý a průbojný projev Jožky Kubáníka stejně jako tichý, vznosný let Pláňavské. Je potěšující, že se po excelentní Gazdině robě objevuje v krátkém časovém rozmezí opět kvalitní představení.
Veronika Němečková







Jak krteček ke kalhotkám přišel....
Uh. Hradiště (roh) - I tak by mohl znít podtitul výstavy Len na košule, konopje na gatě, která bude zahájena tento čtvrtek 23. března v 16.00 hodin v˙hlavní budově Slováckého muzea ve Smetanových sadech.
Pohádka inspirovaná téměř zapomenutým řemeslem soukeníků a tkalců a především tou nejobyčejnější lidskou prací - starostlivostí o kus pole, které poskytovalo obživu, užitek. V˙našem případě pomyslně ožívají sbírkové předměty, uchovávané a opatrované téměř sto let v˙depozitářích Slováckého muzea v˙Uherském Hradišti a Muzea jihovýchodní Moravy ve Zlíně.
V˙minulém roce byly nezávisle na sobě realizovány v˙těchto muzeích divácky úspěšné výstavy Velké prádlo a Konopje na gatě a len na košulu. Témata na sebe navazující a navzájem se prostupující, výstavy podobné formou prezentace i výtvarným řešením. A tak vznikla myšlenka uskutečnit výměnu a dát návštěvníkům obou okresů příležitost těm starším oživit vzpomínky na minulost a naopak seznámit ty nejmenší s˙každodenní prací všedních dnů.
Výstava Velké prádlo bude slavnostně otevřena v˙neděli 26. 3. 2000 v˙Podhoráckém muzeu v˙Předkláš-teří u Brna v 14.30 hodin.
Výstava o zpracování lnu a konopí, jeho dalším náročném zpracovávání od rostliny třeba ke kalhotám či jiným lněným a konopným oděvním součástkám se připravuje právě ve Slováckém muzeu. Můžete se seznámit s celým pracovním procesem od setí lnu a konopí až ke tkaní, s úpravami hotových tkanin - bělením, mandlováním, barvením, šitím i zdobením výšivkou.
Součástí výstavy může být také promítání autentického snímku, zabývajícího se výše uvedeným tématem, a doprovodný program, který jistě zaujme nejen děti.
Výstava Len na košule, konopje na gatě bude zahájena v 16.00 hodin vernisáží, pro kterou si děti z˙Hradišťánku přichystaly téma Jak sa súká plátno.







Čekám, až mne národ bude potřebovat

František Ringo Čech jako chrabrý vladyka Ctirad - Foto: P. Paška
Uh. Hradiště (pas) - První dubnovou neděli zavítá do Uherského Hradiště Čechovo Prozatímní osvobozené divadlo, aby ve večerních hodinách rozpoutalo v kině Hvězda Dívčí válku.
Setkali jsme se proto s tvůrcem Dívčí války Františko Ringo Čechem, který je taky hercem, spisovatelem, hudebníkem, malířem a politikem, abychom vám tuto osobnost české kultury představili.
František Ringo Čech se narodil v roce 1943. Vyučil se televizním mechanikem v pražské Kovoslužbě, potom studoval na Státní konzervatoři v Praze bicí nástroje ve třídě prof. V. Vlasáka.
Čech byl zakládajícím členem skupiny Olympic. Jeden rok působil jako herec v USA v Las Vegas v hotelu Tropicana ve francouzské revue Folies Bergere. Po návratu z USA hrál v orchestru Jiřího Šlitra v divadle Semafor. Po ročním angažmá hraje dvanáct měsíců v klubech téměř celé Evropy. V roce 1966 ho požádal Jiří Grossmann o sestavení kapely Semaforu, kterou vedl až do smrti J. Grossmanna. Posléze následovala koncertní činnost, nejprve s Viktorem Sodomou a potom s Jiřím Schelingerem. Po jeho smrti koncertoval sám jako sólový zpěvák s karlovarskou skupinou Metronom.
"Mám nějaké nápady, ale na muziku přijde řada až později," prozradil František Čech. "Mluvil jsem s Michalem Kocábem na soutěži Anno, že bychom udělali ještě jeden rockový kompakt. Souhlasil s tím, ale nic konkrétního zatím nepadlo."
Je autorem knih Z mého života a Dívčí válka. Od roku 1978 i maluje. Má obrazy v soukromých sbírkách v Paříži, Berlíně, Varšavě. "Jako malíř mám momentálně útlum. Maluji vždycky v období Vánoc a někdy v létě," varuje Čech.
V roce 1991 vstupuje aktivně do politiky a během tří let se postupně stává členem zastupitelstva HMP jako člen kulturní a bezpečnostní komise, o dva roky později poslancem Parlamentu České republiky. I ve sněmovně zastává významné funkce. Je členem Výboru pro obranu a bezpečnost, místopředsedou Komise pro vězeňství při PČR a místopředsedou Komise pro kontrolu a použití zpravodajské techniky Policie ČR. Zúčastňuje se jednání Západoevropské Unie jako člen evropského výboru pro letectví a kosmonautiku. Po devíti letech se vrací na uměleckou scénu a v předčasných volbách již nekandiduje. "Čekám, až mne bude národ potřebovat," vzkazuje Čech.
Pro Českou televizi píše Ringo sitcom Pra...pra...pra? odehrávající se v bájných dobách na staroslavném Vyšehradě, který je připravený v knižní podobě. "Jestli bude mít seriál úspěch, chci pokračovat a psát dál," těší se Čech. A pro TV Prima seriál Zavolej! Dokecáme to! Ze života pěti generací žen vydává knihu Proč ta sova tolik houkala, hú is hú is hú is hú..., kde popisuje i naši politickou scénu a v současnosti připravuje její druhý díl. Na své vlastní slavné tradici obnovuje "Čechovo prozatímní" s přídomkem v úctě k tradici svých slavných vzorů nové "osvobozené divadlo". Protože F. R. Čech, obohacen zkušenostmi, které nabyl v politice, nevěří v trvalé osvobození svého národa, dostává soubor název Čechovo prozatímně osvobozené divadlo.
S vkusem a citem mistrovi vlastním přináší ve svém divadle vizuálně sexuální estetický hodokvas těch nejkrásnějších žen, kterými naše zubožená vlast disponuje a tvrdí: "O co je uboženější, o to jsou česká děvčata krásnější! Tak Bůh vynahrazuje svým milým Čechům neúspěchy v tržní ekonomice!" V žádném jiném souboru neuvidíte takovou nádheru, jakou Ringo nakumuloval ve svém divadle. "Trvalé poluce a bezesné noci budou provázet mužskou část diváků po dlouhou dobu a mnohé z nich už navždy," odhaduje Čech.
F. R. Čech zvolil pro návrat svého divadla obnovenou premiéru komedie Dívčí válka, v současnosti našimi ochotníky nejhranější českou hru.
"Zájem o Dívčí válku nikdy neutichl," poznal Čech. "Pořadatelé nás utvrdili v tom, že tento titul je stále živý. Neustále někdo volal a chtěl ho." Na otázku, zda-li nepropukne dívčí válka i v naší společnosti, nás varoval: "Chraň nás Pán bůh!"
Kromě řeže lepých dívčin dokončuje Čechovo Prozatímně osvobozené divadlo hudební pohádku pro děti Perníková chaloupka, která bude mít premiéru asi za čtrnáct dnů. "Když budeme večer někde hrát Dívčí válku, dopoledne si školy můžou koupit naše pohádkové představení," nabízí Čech.
V pohádce hraje celý Čechův hvězdný ansámbl (Uršula Kluková, Václav Upír Krejčí, Mojmír Maděrič, Iva Kubelková, Ota Jirák, Oldřich Navrátil, Kateřina Kornová a jako hosté Markéta Mayerová a Slávek Boura), tedy mimo Mistra.
"Jako herec se projevuji nejmíň," poznamenal. Perníková chaloupka dostala přednost před Loupežníky na Chlumu, jejíž premiéra se přesunula na podzim. "Dali jsme přednost pohádce!" uvedl autor.







Přišlo nám
Úplná korespondence, Toničko Kuzněcovová!
Vážená redakce,
Chci vám napsat něco o zážitku, který mě potkal vlastně díky vám, a tak chci, abyste také měli radost. Už nevím přesně, kdy jste začali psát o novém představení Slováckého divadla - Úplná katastrofa, Kuzněcovová! aneb Kvadratura kruhu od spisovatele Katajeva. Polilo mě horko. Říkala jsem si, že není možné, aby se tak rychle zapomínalo, a byla jsem tak zmatená, že jsem nevěděla, co si o tom mám myslet. Ještě víc zmatená jsem byla, když jsem v Prostřední ulici uslyšela zpívat Internacionálu a viděla skupinu mladých lidí, jak cosi vykřikují. To bylo pořád: "Hurá!!". Dali mi do ruky červený papír, na kterém byl Program schůze, vlastně jako pozvánka na představení do divadla. Ulevilo se mi, že to asi není doopravdy a ten červený papír jsem dala doma přečíst synovi. Ten se tomu smál a nakonec mě přemluvil a šli jsme se spolu podívat. Ještě že to tak dopadlo. Bylo to moc pěkné, moc jsem se pobavila. Úplná katastrofa, Kuzněcovová! není vůbec žádná karastrofa, ale pěkná a milá zábava. Ať je doba taková nebo taková, lidi mají vždycky problémy okolo lásky. Opravdu jsem se nasmála a taky jsem si hezky zavzpomínala na soudruhy a soudružky a cestou domů jsme si se synem pobrukovali i Internacionálu.
Svému synovi jsem už poděkovala. Teď děkuji vám, že jste o tom psali, a hercům Slováckého divadla děkuji také, protože umí tak hezky pobavit svoje diváky. Vaše věrná čtenářka a teď také návštěvnice divadla
M. Malinová, Uh. Hradiště







Kovaljov přibližuje přírodu i na divadelních prknech
Uh. Hradiště (pas) - Při příležitosti sobotní premiéry hry Jeřábí peří byla přecházejícího dne v Divadelní galerii na Mariánském náměstí zahájena výstava ruského umělce Valerije Kovaljova.
Valerij Kovaljov se podílel jako scénograf na divadelním představením Jeřábí peří, které mělo v sobotu ve Slováckém divadle premiéru. V České republice se prezentuje poprvé. Jeho cyklus maleb nazvaných 64 pohledů na moře naleznete kromě foyer Slováckého divadla i v Divadelní galerii. Na páteční vernisáž jej do těchto míst doprovodil režisér Jeřábího peří Alexander Miťkin. Spolu s ním přišli i herci divadla a ředitelem SD.
"Vidím vaše krásné tváře, pěkné oči a nenacházím slov," pronesl Kovaljov. "Chtěl bych říci, že jsem šťasten pracovat mezi takovými milými přáteli a pěknými ženami. Děkuji moc."
Valerij A. Kovaljov se narodil v roce 1946 na jihu Ruska ve vesničce ležící na Volze. Celá jeho tvorba vychází z přírody. K hradišťské výstavy zvolit téma moře. K malbě používá jen akvarel a nebo temperu.







Nejslavnější příběh lásky všech dob
Uh. Hradiště (hel) - Renesanční Itálie, slunná Verona, horko až k˙zalknutí, atmosféra nabitá pouličními šarvátkami a do toho přichází nečekaná, vášnivá, velmi mladá láska.
Romantičtější atmosféru by si Shakespeare asi už těžko mohl vymyslet a tak není divu, že právě Romeo a Julie se stal nejslavnějším příběhem lásky všech dob. Dospěje-li divadlo do určitého stádia svého vývoje, přichází na vždy řadu chvíle, kdy cítí potřebu postavit se čelem právě největšímu s˙dramatických básníků. Slovácké divadlo se zatím častějším návratům k˙této "Labuti ze Stratfordu" vyhýbá, a snad právě proto je zde každá jeho hra s˙o to větším napětím očekávána. Po Večeru tříkrálovém, který měli diváci možnost zhlédnout před třemi lety a který vzbudil vášnivé diskuse, připravilo Slovácké divadlo pro své diváky novou lahůdku.
Dne 8. dubna 2000 v 19.30 se bude konat premiéra Romea a Julie s˙Terezou Mikšíkovou a Tomášem Šulajem v˙hlavních rolích. Dále pak máte možnost na jevišti vidět Merkucia v˙podání Roberta Bellana nebo Martina Vrtáčka, Kapuleta Jiřího Juřiny, Kapuletovou ve ztvárnění Ludmily Forétkové, Chůvu Jaroslavy Tihelkové, Tybalta Zdeňka Trčálka, Lorenza Kamila Pulce a další. Režie se ujal stálý režisér souboru Ladislav Pešek, pro kterého je právě tento titul jedním ze splnění divadelních snů. Mezi své spolupracovníky přizval výtvarníka Ondřeje Maška, choreografa Štěpána Karlesze, hudebního skladatele Pavla Procházku a dramaturgyni Andreu Helmichovou. Po dlouhých třiceti letech má tedy znovu Slovácké divadlo zažít na svých prknech příběh čtrnáctileté Julie, která si s˙veškerou odvahou jí vlastní vezme za muže Romea, příslušníka nenáviděného rodu Monteků. Jejich láska trvala pouhé čtyři dny, ale dokáže naplnit srdce diváků již několik stovek let.







Černá a bílá pod padákem... na linu co znamená svět
"Ve starém Westru,
v˙městě snů a bank,
hlídá můj spánek,
Ohisverův tank"
Minulé pondělí 13. března,˙pro mnohé datum nepříjemné, se v˙Hoffmannově divadle v˙Orlovně odehrálo představení, pro které se třináctka může stát šťastným číslem. Pod bílým padákem se ocitl černý neviditelný detektiv Petr Brok, aby vysvobodil nešťastnou princeznu Tamaru ze zajetí nepříjemných únosců. V˙domě, který má tisíc pater a stále se staví výš a výš do nebe, a přitom se přibližuje blíž a blíž peklu, je to úkol nelehký. Majitel domu, jenž je oslavován všemi podřízenými jako bůh, si velmi dobře hlídá, aby někdo neměl jinou vůli a názor, nežli on. Ale i do tak střeženého systému se chybička vloudí...
Bílý padák, rozložený plášť globusu. Svět, který je z˙nebe vidět "jako na dlani". Černé stěny, neprůchodná temnota, strach, tajemství, smrt i naděje nového zrození... Černý a bílý muž hrají šachovou partii o život. Svůj i smutné princezny. Dokud člověk nepřekročí sám sebe, nevyzkouší tisíc způsobů záchrany, tisíckrát se nepostaví proti marnosti a zvůli, pak nikdy nezdolá dům o tisíci patrech a nevzlétne na volnou, chladivou oblohu a jeho srdce není naplněno.
Hra se symboly na hranici snu a skutečnosti. Náš vnitřní a vnější svět, který nikdy není jednoznačný, který bolí, těší, je krutý i statečný a láskyplný zároveň. Jak je těžké nacházet cesty, jež nám dovolí dojít až ke˙křídlům ptáků.
Dům o tisíci patrech otvírá jedno poschodí po druhém a my můžeme hledat, nacházet a zase hledat. Tímto prošli jistě všichni, kteří se podíleli na představení. Svět symbolů je stavěn opatrně a skromně. Někdy trochu na škodu, protože po překročení velmi citlivé hranice ztratí daný symbol lehkost náznaku a stává se nechtěně reálnou schválností (např. panenky, či scény "mrtvých nymfiček" - dívek, které nemohou za to, kam se dostaly). Celkové vyznění se nezkazí, ale škoda, že je ochuzeno o další provokace lidského podvědomí.
Petr Lesa a Petr Hoffmann, představitelé hlavních rolí, vnesli do svých postav napětí a vlastní přesvědčení, které bylo pro diváka podanou rukou a vybídnutím k˙následování po schodišti nevyzpytatelného domu. Ještě více by byl tento záměr umocněn, kdyby se povedlo jednotlivé dramatické situace propracovat. Přesněji stanovit počátky, prostředky a konce těchto situací, "nešumlovat" jednotlivé významy, dát všemu svůj čas a klid pro doznění a vybudovat tak větší napětí, dramatičnost a pocit všudypřítomného nebezpečí. Rozpor mezi reálným prožíváním v˙nereálném prostředí by podpořil možnost daleko většího osobního zaujetí pozorovatele, diváka. K tomuto˙se také váže poněkud monotónní projev princezny Tamary, která by spolu s˙neviditelným detektivem Petrem Brokem mohla tvořit dramaticky barevný protipól krutého světa zbožňovaného a obávaného Ohisvera Mullera. Petra sice nevidí, ale není slepá, její vnitřní zrak je citlivý a otevřený. V˙jejím smutku je touha, naděje i láska... "Do vesmíru na vlaštovkách - hvězdy sevřít v˙dlani, velká touha vidět znova chladné svítání." Představení, které je takto dobře nakročené, je škoda nechávat polehávat.
Téma touhy, boje o místo na slunci a vzepření se neúnosným zákonům, se neobjevuje v˙práci divadelníků ZUŠ poprvé. Nedávno uvedená Tita odkrývá totéž, pouze v˙jiném úhlu pohledu. Zatímco v Domě o tisíci patrech se vše pohybuje mezi světem surrealistických snů a symbolické skutečnosti, v Titě se dotýkáme země a kamení holou rukou v˙naprosto reálném, konkrétním okamžiku. Oba příběhy spojuje nutnost postavit se sám sobě, překonat svůj strach, aby se mohla objevit nová naděje.
Z˙dramaturgického hlediska je takovýto počin velmi inspirující. Stálo by za to dotáhnout jej až do konce. Možná, že potřebu přemýšlet o podobných věcech a jevech má víc lidí, než se na první pohled zdá.
Ivana Špundová







Každý den jinak s nevyzpytatelným Redlem
Uh. Hradiště (pas) - Až překvapivě v poklidném pódiovém duchu se neslo čtvrteční vystoupení Vlasty Redla v kině Hvězda, který do Hradiště zavítal se svojí skupinou Každý den jinak.
Redlův originální projev pramení z jeho původu, místa bydliště, následků spolupráce s různých hudebníky a vztahu k folklóru. "Nebaví mě hrát, co hrál někdo jiný, a tvářit se, že jsem to vymyslel já," říká Redl, který se cítí doma jak ve vodách folkových, tak rockových. Osobité prvky vnáší i do lidových písniček.
Čtvrteční večer otevřel skladbou z divadelního muzikálu s podtitulem Na –udovú notu, který připravoval celý loňský podzim pro novou scénu Slovenské národního divadla v Bratislavě. "Je to můj sedmý muzikál," prozradil Vlasta Redl. "Obsahuje dohromady hodinu a půl muziky o objemu asi dvou dlouhohrajících desek." Redla také těší, že představení je rok dopředu vyprodané. Ještě předtím pracoval na hudbě pro představení brněnského Mahenova divadla Rok na vsi. Spolupráci s divadly si pochvaluje. "V divadelním světě se pohybují jiní lidé. Na celém světě nenajdete uzavřenejší společnost, než je divadlo. A když vás vezmou mezi sebe, je to úžasné," tvrdí Redl.
Zpočátku se publikum tvářilo poměrně studeně, snad kvůli přikovaným sedadlům, a trochu trpělo jen při jeho pověstně nekonečném ladění, které se Redl snažil zpříjemňovat svým osobitým humorem. Ten naštěstí na rozdíl od Buchlovického koncertu nepřerostl v palbu arogantních výstřelků. Během koncertu neopomněl pozdravit Jana Gajdošíka, který ve stejný čas vystupoval se Sborem sv. Pluka v Galerii Slováckého muzea. Finále večera se neslo ve znamení lidových a notorických známých skladeb, na které většina přítomných čekala, protože obecestvo podezřele ožilo.
Koncert se výborně vydařil. Snad díky tomu, že Redl dokázal některé své neduhy kontrolovat a uhlídat. Díky Vlasto!







Aprílová mega párty Supersonic Garage 010
Uh. Hradiště, Brno (pashciv) - Známý brněnský projekt Supersonic Garage opět ožije v sobotu 1. dubna 2000 v prostorech garáží brněnského marketu Delvita nedaleko autobusového nádraží v Brně.
Připomeňme, že tato akce v podstatě odstartovala vlnu velkých parties na Moravě v letech 1997-1999 a díky ní se do Brna dostali zahraniční Djs jako Marusha, Brenda Russel, Joro, Felipe, Rokis, Peter Pan, Louis Osbourne a Evil Eddie Richards. U zrodu byly dvě brněnské agentury 2002 Promotion a Mersey Agency, booking zajišťovala částečně agentura Lunar.
Desáté, jubilejní "garáže" se stěhují ze zavedeného prostoru pod hotelem International do zbrusu nových garáží supermarketu Delvita - Dornych. Garáže mají o dva metry vyšší strop a celkově působí daleko lepším dojmem.
Hlavní hvězdou bude anglický DJ Trevor Rockcliffe, který patří mezi absolutní světovou špičku.Trevor Rockcliffe se prosadil na britské scéně na začátku devadesátých let v klubu Troll v Londýně. Byl také prvním umělcem působícím v agentuře Carla Coxe - tedy v Ultimate Music Management v roce 1993. Po úspěšném remixu "Yum Yum" absolvoval Trevor Rockcliffe několik turné po Evropě, USA i Austrálii a Japonsku. Dalšími hosty desátých garáží budou DJs Agent, Koala,Leo Lycra,Miquel a nováčci Lucca a HooBy. Předběžný line - up se možná ještě změní, ale bude mít asi tuto podobu: 19.00 Lucca (S.O.M.), 21.00 Miquel (BassLine), 22.30 Koala (S.O.M.), 00.30 Trevor Rockcliffe (Ultimate, London), 02.30 Agent (Czech Techno), 04.00 Leo Lycra (Lunar), 05.30 HooBy a 07.00 end.
Vstupenky v ceně 199/260 Kč budou k dostání v předprodejní síti Ticketpro, na internetu a na obvyklých místech v Brně a na Moravě. Více informací na dotazy mailujte na mersey@volny.cz.







Rock, rock, rock... roky hrajem spolu
Březolupy (pas) - Návštěvnost kdysi pověstné březolupské bigbítové mekky klesla na minimum a při většině zábav sál čpí téměř prázdnotou. Výjimku tvoří koncerty kapel zvučných jmen a rockových legend.
Jedna taková, křišťálově metalová z Ostravy vystoupila v sobotu. Ocelové město, Nechoď dál, Půlnoční město, Už couvám, Revizor, Vzpomínky, Už zase mi scházíš, Zahradní slavnost nebo Rock, rock, rock... To je jen malý střípek repertoáru znovuoživené metalové legendy, kterou všichni dobře znáte. Ano, hudební pojem - Citron. Na konci loňského roku kapela vydala výběr Best Of těch největších hitů, které představila i v Březolupech. Vzkříšená metalová modla nabídla svůj typický heavy metal, identický jako v osmdesátých letech, v období slávy. Odrostená mládež oněch let si od srdce zazpívala skladby, které se staly nesmrtelnými. A Citron opět sklízel velký aplaus. Určitě velkou ztrátou v seskupení bude navždy pódiová absence Jindřicha Kvity, který tak skvěle zapadal mezi své spoluhráče Radima Pařízka, Vaška Vlasáka, Jardu Bartoně a Standu Hranického. S radostí však můžeme oznámit, že letití hudebníci dále předávají odkaz kvalitní metalové hudby, která, jak všichni doufáme, nevymře. Vzpomínky na Citron se staly opět skutečností.
Kapela přijela na pozvání hradišťské formace Žízeň. Ta otevírala i uzavírala večer svým vystoupením, které lze zařadit do zástupu regionální bigbítové produkce. Její podání i výběr repertoáru nebyl špatný, ale chyběl vlastní projev, jenž by alespoň naznačil směr, kterým se kapela chce ubírat. Takhle se donekonečna hrát nedá, pokud to chce skupina Žízeň někam dotáhnout.







I folklór mám rád, prozradil Gajdošík
I když tentýž den v kině Hvězda koncertoval Vlasta Redl, Velký sál Galerie byl zaplněl do posledního místa. "Je to bezvadný pocit, že lidi dokážou v jeden den naplnit dva koncerty konané ve stejnou dobu," řekl spokojený Gajdošík. Velký hudební zážitek slibovala dobrá akustika sálu i komorní prostředí. Toho sbor ihned na začátku využil a zazpíval vlastní úpravu Juliány a Réhradice, jako hudební pozdrav Redlovi do Hvězdy. S moderní úpravou lidových písní se Gajdošík setkal již při svém působení v kapele Special Music Group. "Mám pocit, že změna stylu a prostředí byla potřeba. Chceme lidem dokázat, že dobře dokážeme udělat i jemnější a komornější skladby," uvedl. Po lidových skladbách se repertoár Sboru sv. Pluka opět vrátil do muzikálových a rockových kolejí, jak českých, tak i světových. Zněly většinou skladby zaznamenané na nosiči Jsme na půl děti..., ale zelenou dostalo i několik novinek. Easy livinď a Wizard, obě z dílny rockové legendy Uriah Heep a queeňácká Let me live, ve které se jako sólista blýskl Laďa Řezáč. Nebyl sám. Alena Chasáková, Katka Polášková, Barbora Stašková, Jana Chmelíková a Jana Měšťánková, ale i ostatní sboristi vytvořili silnou hlasovou kulisu, která opět sklízela bouřlivé ovace.







Jeďte s námi na Cockera
Soutěžte s Dobrý den, Slovácko, mediální partnerem jediného koncertu Joe Cockera ve východní Evropě (hala Rondo Brno - čtvrtek 30. března), o volné vstupenky:

1. Joe Cocker je původem:
a/ Angličan
b/ Američan
c/ Kanaďan


2. Jeho nejslavnější píseň With a Little Help From My Friends původně hráli:
a/ Rolling Stones
b/ The Beatles
c/ Elton John

3. Původní jméno Cockera je:
a/ John Robert Cocker
b/ Robert Zimmerman
c/ Brian Jones
Správné odpovědi zasílejte nejpozději do pátku na adresu naší redakce.







Mistr Big Boss přijíždí
"Mlha umírá v cárech za dunivých poryvů Evilových bicích a Blackoshova sekera prořezává svým ostřím skličující temnotu za přispění kvílivých Ashokových sól.
Big Boss prožívá své hlasové poselství hrdelních démonů."
Už není pochyb, že ďáblův posel dorazí se svojí blackmetalovu kapelou ROOT v pátek 24. března do hradišťského klubu Mír. Doprovod vytvoří kapela Endless a deathmetalový Scabbard.







Co s volným časem

Divadlo

Slovácké divadlo Uherské Hradiště
Sluha dvou pánů
po 20. a pá 24.3. v 10.00
Jeřábí peří                  út 21.3. v 17.00
+ čt 23., so 25. a ne 26.3. v 19.30
Gazdina roba              st 22.3. v 18.00
Zlatovláska                  ne 26.3. v 10.00
malá scéna SD:
Úplná katastrofa Kuzněcovová (Kvadratura kruhu)  po 27. a út 28.3. v 19.30

Hoffmannovo divadlo
S tvojí dcerou ne       po 27.3. v 19.30

Dům kultury Uherský Brod
Osel a stín                  čt 23.3. v 19.30

Městské divadlo Zlín
O ztracených barvičkách  po 20.3. v 19.00
Dido a Aeneas (divadlo J. K. Tyla Plzeň)      út 21.3. v 19.00
Manon                         st 22.3. v 19.00
+ čt 23.3. v 10 a 19.00
Revizor                       pá 24.3. v 10.00
Othello                       so 25.3. v 17.00
studio Z:
Obraz                          po 27.3. v 19.00



Kina

Hvězda Uherské Hradiště
Musíme si pomáhat 
po 20.3. v 17.30 a 20.00
+ út 21. ast 22.3. v 17.30
Umělcova smrt - ART út 21.3. ve 20.00
Vysněný život andělů - ART
st 22.3. ve 20.00
Princezna ze mlejna II
čt 23. až so 25.3. v 15.30
+ so 25. a ne 26.3. v 17.30
Klub rváčů
čt 23. a pá 24.3. v 17.30 a 20.00
+ so 25. a ne 26.3. ve 20.00

Lípa Kunovice
(tel.: 0632/54 95 04)
Královna Alžběta st 22.3. v 17 a 19.30
Tajemství srdce       ne 26.3. v 19.30

Městské kino Hluk
(tel.: 0632/58 11 21)
Náhodná setkání           st 22.3. v 19.30
Něco na té Mary je
pá 24. a so 25.3. v 19.30
+ ne 26.3. v 16.30 a 19.30

Panorama Polešovice
(tel.: 0632/59 32 42)
Notting Hill               ne 26.3. v 19.00

Máj Uherský Brod
(tel.: 0633/63 37 85)
Hanele             út 21. a st 22.3. v 19.30
Vysněný život andělů - ART
čt 23.3. v 19.30
Johanka z Arku 
pá 24. a so 25.3. v 19.30
+ ne 26.3. v 18.00

Morava Veselí nad Moravou
(tel.: 0631/32 23 79)
Eliška má ráda divočinu
út 21.3. a st 22.3. v 19.30
Pytláci - ART              čt 23.3. v 19.30
Sběratel kostí        so 25. v 17 a 19.30
+ ne 26.3. v 19.30

Kinokavárna Osvětimany
(mujweb.cz/web/osvetimany/kino.html)
Útěk z hlubin              pá 24.3. v 19.30




Koncerty

Dům kultury Uherský Brod
pondělí 20. března v 19.30
Hana Zagorová s hosty - Petr Rezek, Lída Nopová a skupina L. Nopa

Kino Morava Veselí n. Moravou
pondělí 20. března v 19.30
Fleret - koncert folkrocké skupiny

KD Strážničan Strážnice
pondělí 20. března v 19.30
České trio - M. Langr, D. Vlachová a M. Petráš 
- koncert z díla W. A. Mozarta, B. Martinů a J. Brahmse

KD Strážničan Strážnice
úterý 21. března v 19.30
Žalman a spol. - první jarní den s folkovou legendou Pavlem Lohonkou, 
který předcházejícího dne oslaví krásných 54 let

Společenský dům Otrokovice
čtvrtek 23. března v 19.30 (30/50,-)
České trio - M. Langr, D. Vlachová a M. Petráš 
- koncert z díla W. A. Mozarta, B. Martinů a J. Brahmse

Městské divadlo Zlín
pátek 24. března v 19.00
Koncert Hany Hegerové



Folklór
Klub kultury Uherské Hradiště
sobota 25. března v 19.30       (60/80,-)
Pocta Jaroslavu Čechovi 
- koncert a beseda u cimbálu - 30 let CM Jaroslava Čecha. 
Účinkuje muzika se svými sólisty, taneční skupinou a hosty

KD Strážničan Strážnice
neděle 26. března v 15.00
Přehlídka dětských zpěváčků Strážnicka



Zveme Vás
Klub kultury Uh. Hradiště
pondělí 20. března v 19.30      (60/90,-)
Karel Hašler a F. F. Šamberk: Podskalák 
- lidová opereta s Josefem Zímou

Kulturní dům Jalubí
pátek 24. března ve 20.00       (zdarma)
Country večer se skupinou Štrůdl

Dům kultury Uherský Brod
sobota 25. března v 18.00
Festival dětských pěveckých sborů 
- účinkují Comenius (Uh. Brod), Tučňáci (Slavičín), Modráčci (Kyjov), 
Moravské děti (Holešov), Canzonetta (Č. Budějovice), Boni Discipuli 
a Primavera (oba Brno)

Slovácké divadlo Uh. Hradiště
úterý 28. března v 18.00  (dobrovolné)
Akagemie gymnázia 
- setkání s hudbou, tancem, divadlem, zpěvem 
v provedení studentů hradišťského gymnázia



Kluby

Mír Uherské Hradiště
(tel.: 0602/57 61 47)
pátek 24. března ve 20.00     (80/100,-)
KONCERT: Root + Scabbard + Endless
sobota 25. března ve 20.00          (60,-)
KONCERT: Chris Black (USA)
a Sladké uši a Cďest Trés Beau (CZ)

Golem Gambrinus Zlín
(tel.: 067/84 62 12-13, www.golem.zlin.cz)
středa 22. března ve 20.00           (10,-)
VIDEOPROJEKCE: Lucie - Obrazohled
čtvrtek 23. března ve 20.00         (70,-)
DIVADLO: HaDivadlo Brno - Komediograf XVIII
pátek 24. března v 21.00             (50,-)
KONCERT: DeMode Depeche Mode Revival
sobota 25. března ve 20.00          (80,-)
KONCERT: Zuzana Navarová & Ivan Gutiérez & Koa



Zábavy
ARGEMA
čt - Brno - Semilasso
pá - Herálec
so - Košetice
BOBR & MOTÝL
čt - Dubňany
pá - Napajedla
so - Valašské Meziříčí
ČMELÁCI
pá - Uherský Ostroh - DC Morava
REFLEXY
pá - Rohle
so - Fryšták
SÁRA
so - Valašské Příkazy
WAYN
so - Míškovice
ŽÍZEŇ
pá - Nedachlebice
so - Uherské Hradiště - U Špacíra

HEAVY ROCK SHOW 
sobota 1. dubna - sportovní hala Březolupy
Přehlídka kapel Markýz de Sade, Gong, Power 5 a Domina In 




Diskotéky

Discoclub Atlantic Bílovice
pá - hraje Martin Gerža
so - módní přehlídka Uniformy trochu jinak aneb Sexy formy

Euroclub Hluk
pá - Jackpot Euroclubu - kup si los a vyhraj - Dj Gono - GoGo Iveta
so - Mega Jim Beam - Dj Eddie - GoGo Aneta
ne - Euro Afternoon (z. 17.00) DVD - Euro Night (z. 21.00) s DVD

Discoclub Harlej Uh. Ostroh
Slavnostní zahájení diskotéky a striptýzového klubu 
za účasti Dušana Antalíka TEAM v sobotu 1. dubna!







www.hradiste.cz
Program a aktualizace Stanislav Lopata
hudba@hradiste.cz
Čas zpracování: 0 sekund